Ursäkta uppehållet

Hej kära läsare! Vi har renoverat kontoret så det har inte funnits något internetuppkoppling. Därav har bloggandet avstannat! Nu är det fit for fight igen och det ska bloggas som aldrig förr. För att kompensera avsaknaden av inlägg tänkte jag beskriva helgens bravader för er, så håll i hatten.

Efter mitt mycket omtalade blogginlägg om att vi har fått en ny Strularn i stan har många pratat med mig om denna. Titeln har passats vidare och för att förstärka sin ställning har Strularn gått lös, åter igen. För det första har vi onsdagsincidenten - en studenfest på en lokal bar. Strularn hookar upp med en kamrat efter att ha suttit i sin ensamhet och druckit. Väl där dricks det mer (som vanligt) och Strularn börjar bli full. Han och sin kamrat står och dansar på dansgolvet tillsammans med några okända flickor, när kamraten bestämmer sig för att återvända till deras bord. Ensam kvar står Strularn, där han ska ha strulat med en flicka med brunt hår. Fem minuter efter kamraten lämnade golvet för bordet kommer även Strularn dit, det är då han offentliggör informationen för resterande pojkar.
Detta var på onsdagen som sagt, och än är det inte över. På lördagskvällen sitter jag i mitt vardagsrum, uppbunkrad med dricka, chips och godis, redo för en myskväll med min lillebror Sebastian. Vi äter, slappar och ser på Toy story 3, som förövrigt faktiskt var bra. Under tiden har jag smskontakt med Marcus Viebke som undrar hur min kväll ser ut. Jag förklarar då situationen men att Sebastian ska sova runt klockan åtta, det är då han berättar att han och resten av grabbarna ska på fest hos en av pojkarnas kusin. Jag säger att dom ska hämta upp mig och sedan börjar jag förbereda mig (dricka rom och cola med min kära mor). Under färden dit drar alla förutom Strularn upp en plan för kvällen, Strularn ska strula. Sagt och gjort, väl där sätter vi planen i verk och vi alla attackerar från olika lägen. Vissa personer bara skriker strula så fort Strularn närmar sig en av det andra könet, andra jobbar mer undercover. Strularn blir än en gång lite för överförfriskad och vi avskriver honom som potentiell strulare. När vi ska lämna för kvällen går dock alla gemensamt till en gemensam offensiv och skriker strula till de två lyckligt utvalda och det är då det sker. En väldigt full Strularn och en anonym flicka blir omöjliga att separera. Trots hejaramsor, fysiska försök att sära på dem, fysiska försök att föra dem närmre varandra, korttagningar och allmänt stök fortsätter de strula. Då återstod inga tvivel, titeln tillhör rätt person och någon konkurrent är långt borta.

En annan sida av lördagskvällen spar vi tills imorgon kära läsare, stay tuned!!

sryfördelay

Kommentarer
Postat av: SG

Ingen går säker från den nya strularns tunga. Kvinnor,män,småtjejer,klasskamrater och katter, ingen går säker!!!

2010-12-07 @ 13:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0